Bienvenue à la cL2c

Bienvenue à la cohorte Éducation et langues secondes ! Cette cohorte est composée d’une équipe de candidats et de professeurs des divisions P/J et I/S intéressés par l’apprentissage des langues dans l’ensemble du programme d’études. La cohorte a deux options : le français langue seconde (FLS) et l’anglais langue seconde (ALS). Les candidats qui suivent l’option FLS des divisions P/J et I/S sont automatiquement inscrits dans cette cohorte. Tous les membres auront la possibilité de participer à des activités extrascolaires et de discuter des développements importants dans les domaines de l’enseignement du FLS et de l’ALS en Ontario et au Canada. Dans la mesure du possible, les activités seront ouvertes aux candidats des deux options FLS et ESL (par exemple, des ateliers bilingues offerts simultanément en français et en anglais). Nous sommes impatients d’accueillir les candidats P/J et I/S dans la cohorte et de travailler avec tous les étudiants en licence intéressés par l’enseignement d’une langue seconde au cours de l’année à venir !

Welcome to the cL2c!

Welcome to the Second Language Education Cohort! This cohort is comprised of a team of P/J and I/S division candidates and professors interested in language learning across the curriculum. The cohort has two options – French as a second language (FSL) and English as a second language (ESL). Candidates taking the P/J and I/S FSL program option are automatically enrolled in this cohort. All members will have a chance to participate in extra-curricular opportunities and discuss important developments in the fields of FSL and ESL education in Ontario and Canada. Whenever possible, activities will be open to candidates in both FSL and ESL options (e.g., bilingual workshops offered simultaneously in French and English). We look forward to welcoming P/J and I/S candidates to the cohort and working with all B.Ed. students interested in learning more about second language education this coming year!

Restez en contact avec notre communauté cL2c !

Découvrez et participez à des événements, des projets de recherche et d'autres initiatives intéressantes liées à l'enseignement de la L2.

Keep in touch with our cL2c Community!

Find out about and participate at events, research projects and other cool initiatives linked to L2 education

En vedette | Spotlight

Le Collectif des candidats à l'enseignement de couleur s'engage à favoriser l'expérience des étudiants de couleur inscrits au programme de formation à l'enseignement à Ottawa. Pour en savoir plus, visitez le site https://www.tcc-collective.com, sur Twitter : @uOttawaTCC et sur Facebook : www.facebook.com/uottawaTCC.

The Teacher Candidates of Colour (TCC) Collective is committed to empowering the experiences of students of colour in the Teacher Education program at Ottawa. Find out more at https://www.tcc-collective.com/, on Twitter: @uOttawaTCC and Facebook: www.facebook.com/uottawaTCC.

Les étudiants de couleur des cycles supérieurs en éducation (EGSC) est un collectif d'étudiants géré par la Faculté d'éducation de l'Université d'Ottawa. Il vise à fournir un espace nécessaire aux EGSC tout en contrant et en résistant au racisme structurel et systémique. Inscrivez-vous aux instituts et ateliers axés sur l'antiracisme dans l'éducation ici.

The Education Graduate Students of Colour (EGSC) is a student-run collective of the Faculty of Education at the University of Ottawa. It aims to provide a necessary space for EGSCs while also countering and resisting structural and systemic racism. Sign up for Institutes and Workshops with a focus on antiracism in education here.

Comment les étudiants de couleur vivent-ils le système éducatif ? Lisez les contre-récits rédigés par le collectif Education Graduate Students of Colour (EGSC) à partir de leurs expériences vécues dans les écoles.

What is is like for students of colour in the education system? Read the counter-narratives written by the Education Graduate Students of Colour (EGSC) collective based on their lived experiences in the schools.

Participez dans des projets de recherche | Participate in research projects!

L’influence du Cadre européen commun de référence pour les langues (CECRL) au préuniversitaire en Ontario : une étude à méthodologie mixte de la formation initiale au CECRL des enseignants du français langue seconde (FLS) en Ontario (FR-Can)

We want to know… Are you ready to teach the curriculum?

Would be interested in being a part of a doctoral research project needing participant that is seeking to collect and analyze the perspectives, perceptions and experiences of teacher candidates looking to teach at the secondary level (9-12) in Ontario regarding their initial teacher education of the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR)?

You will be asked questions surrounding your personal experiences with the CEFR before and/or throughout your teacher education, the elements of the CEFR you have been exposed to and your perceived level of preparation with each element, the role of the CEFR in the practical element of your schooling and the presence and the role of a critical approach to the CEFR in teacher education. The online survey is predicted to take 10 minutes.

Survey data will be anonymous.

If you are interested in participating, please visit https://www.surveymonkey.com/r/7V57J7F

If you have any other questions, please do not hesitate to e-mail me at taylorb1@yorku.ca or e-mail my supervisor at uviswanathan@glendon.yorku.ca.

Sincerely,

Taylor Boreland

PhD Candidate, Études francophones

York University